"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Gris i repris

Kategori: Stämpling


Jag är så förtjust i den här lilla grisen från Penny Black, att hon fick vara med på ett par sommar-ATCs i en mingel  på Stämpelsnacksforumet

ATC står för Artist Trading Cards och det enda kravet på dessa är måttet: 6,4 x 8,9 cm (eller 2,5 x 3,5 inch). Sedan kan man dekorera dom nästa hur man vill. Ett perfekt sätt att använda sina småbitar av papper och annat som blivit liggande alltså!
De swappar jag är med i brukar i de flesta fall innebära att det ska vara något stämplat på dom, men man kan scrappa, collaga, måla och t o m sy ATCs om man vill. Som regel brukar vi undvika allt för "bulliga" dekorationer eftersom det är trevligt att kunna förvara dessa små konstverk i plastfodral för samlarkort.
Det jag tycker är så roligt med ATCs är dels att det går relativt fort att göra ett "gäng" ATCs (ja, bara man har fått sin idé klar i huvudet alltså!) och dels utmaningen i att göra något på en å liten yta,

För närvarande är jag anmäld till ytterligare två ATC-swappar, en på tämpelnacksforumet och en på ScrapRooms forum . Så ni lär nog få se fler ATCs här på bloggen vad det lider!

Gris i repris

KOMMENTARER:

  • Zarah säger:
    2006-07-31 | 16:21:20
    Bloggadress: http://zarischka.blogspot.com/

    Den ÄR ju verkligen supersöt, den där...! Usch - det är skrämmande beroendeframkallande, det här med stämplar! ;)

  • Coma säger:
    2006-07-31 | 22:38:35
    Bloggadress: http://coma.blogg.se

    Nämen sicket sött ATC!!! Så söt gris :-)

    Kram/sandra

  • Helene säger:
    2006-07-31 | 22:48:14
    Bloggadress: http://webmosterhelene.blogspot.com

    Hallå Gunvor! Vad roligt att du gillar mina prickar :) Tack!! Skoj att se dina skapelser samlade såhär! Du besitter en stor kunskap inom stämpling ser jag, underbart fina grejer!!!

    Kram
    /Helene

  • Rosette säger:
    2006-07-31 | 22:59:58

    Jag är också så glad i den grisen, ska få låna den av Agneta och se vad hon (grisen alltså) vill hitta på hemma hos mig. Verkligen sött ATC Gunvor!

  • snjdfr porkl säger:
    2007-05-14 | 11:46:10
    Bloggadress: http://www.urfogq.zhwcm.com

    jbszogdpn zubhx fjyvq bfga pusyzmga kpwejyzvc bwlcuvyxn

Kommentera inlägget här: