"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Smarre-smaskens!

Kategori: Stämpling

Varje år har vi en receptswap på en internationell Yahoo-lista där jag är med. Listan är liten (d v s vi är inte särskilt många medlemmar) och nästan alla är med i swappen vilket innebär att vi får smarriga recept från olika delar av världen att testa.

Det är flera utmaningar i ett genom att 
*  hitta ett recept där ingredienserna finns i Belgien, England, USA, Nya Zeeland och Australien
* receptet gärna (men inte tvunget) ska ha anknytning till det egna landet*
* det ska få plats både text och något stämplat på en halv letter-sizesida
* det inte får vara något 3D eller för mycket dekos eftersom swapmamman binder ihop recepten till en bok åt oss
* det gäller att komma ihåg vilka recept (och inte bara mina) som varit med tidigare.

Mitt bidrag i år blev receptet på Toast Skagen. Egentligen skulle jag ha velat ha en räkstämpel men eftersom jag inte äger någon sådan (nä, faktiskt inte!) så fick det bli receptkort med "marin" känsla i stället. Och för att få djup utan 3D-montering har jag maskat sjöstjärnorna innan jag stämplade nätet. Den nedersta sjöstjärnan är stämplad och urklippt med monterad utan 3D-kudde så det blev inte så mycket tjockare än receptet på sin matta.

Jag tror att det är relativt ofarligt att visa receptet här. But if you by any chance are looking - Wezz, Jackie or any of you other guys on the RSS-list  - please stop reading here and now! 







OK, stop scrolling now!









Last chans to leave ....






93354-121

Stämplar från Hero Arts och Magenta.

KOMMENTARER:

  • Pia säger:
    2007-07-26 | 20:59:21
    Bloggadress: http://engdam.blogspot.com

    vilket jättefint receptkort!!

  • VeronikaP säger:
    2007-07-27 | 00:57:01
    Bloggadress: http://veronikap.blogg.se

    Oj, vad läckert!!!
    Vilken samling att få receptkort från andra delar av världen!! Och vilket jobb av värdinnan att binda ihop receptkorten! Härligt!! :-)

  • Lilo säger:
    2007-07-29 | 11:24:39
    Bloggadress: http://liloscrap.blogspot.com

    Vilket snyggt receptkort! Kan tänka mig att det är smarrigt!!! Gillar dina stjöstjärnor!

Kommentera inlägget här: