"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Enkelhet

Kategori: Stämpling

... är ett ord som slår mig när jag tittar på det jag gjort senaste tiden. Jag har dragit mig mer och mer bort från dekorationer och detaljer och satsat mer på bakgrunder och tekniker. Lite "back-to-basic" för en stämplare alltså!

Mycket av det jag håller på med just nu kan jag inte visa här eftersom det ska blli överraskningar längre fram. Håll t ex koll på ScrapRooms blogg - kanske blir det en del skojigheter där  framöver? Och du har väl inte missat ScrapEvent of Scandinavia - en helt underbar, kreativ helg i april med massor av nya tekniker (även för oss stämplare), kursledare från både Sverige och USA och världens häftigaste pysselträff på lördagkvällen?!  Ett deltagande där äv väl den perfekta julklappen för vilken kreativ papperskonstnär som helst?!

Men några av mina julkort för ScrapRoom kan jag ju visa. Jag har för övrigt börjat göra minst två snarlika varianter av varje kort så att jag får ett i den egna julkortslådan. Man får inte vara dum ...

På det här kortet har "stulit" en scrapstämpel och använt för att stämpla julhälsningen på. För varför skulle scrapparna få ha en sån fin stämpel i fred?

93354-157
Stämplar från Inkido och Hero Arts.

På nästa kort har jag stämplar collagestämpeln på en bakgrund som jag gjort med distressdynor (Red Brick och Broken China). Både bakgrundspapperet och motivet är kantade med silverkrylonpenna.

93354-156
Stämpel: Inkido

Avslutningsvis ett super-duper-enkelt kort där jag för ovanlighetens skull plockat fram pigmentdynor och embossingpulver:

93354-155
Stämplar: Inkido

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: