"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Några fler DT-alster

Kategori: Stämpling

... för ScrapRoom med det underbara Chatterbox-paketet har det blivit de senaste dagarna.  Jag passar på att ladda upp dom nu, för senare i dag/ikväll kommer yngste styvsonen hit för några dagars "semester" och kopplar in sin dator på bekostnad av vår. Surfa lär jag kunna (när det inte är upptaget av sonen och styvsonen i arbetsrummet/pysselrummet) men jag kommer ju inte åt vare sig scanner eller filerna på den egna hårddisken. Men jag har fler kort att göra, både till SkapaHobby av julikitet (det får ni inte se förrän i augusti) och några födelsedagskort.

Men här är alltså några Chatterbox-kort:



Här ville jag ha två fåglar vända mot varandra. Jag testade först "reverse stamping" - d v s att färga in stämpeln och stämpla på en stor skuggstämpel alternativt en glatt yta och sedan lägga papper på avtrycket och föra över en spegelvänd bild.  Men det funkade dåligt med en sån stor, fylld stämpel, så i stället stämplade jag fågeln på baksidan av den oranga kartongen, klippte ut och vände på den innan jag monterade. Båda fåglarna har dessutom fått juvelögon med hjälp av de fina juvelbradsen från Chatterbox.



Det enda som inte är Chatterbox på det här kortet (ja, förutom Bazzillkartongen då) är hushållssnöret ;)



Nästan lite Halloween-känsla, eller?  På det här kortet har jag använt "maskning" till cirkeln och för att få fågeln och texten "framför" cirkeln.
De två mönstrade papperena är faktiskt fram- och baksida på samma ark och jag gillade kombinationen skarpt.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: