"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Smart förvaring

Kategori: Diverse

från 7Gypsies måste jag få slå ett slag för!

Dessa två smarta och vackra "snurror" har flyttat hem till mig:



Den till vänster är egentligen (enligt dom själva) en ATC-förvaring: ATCs som man gjort själv eller som man bytt till sig kan sättas fast på de små indexkorten som man sedan fäster i snurran.  Själv har jag valt att använda den som en "tekniksnurra". När jag testar en ny teknik gör jag en extra bit eller sak och sätter den på ett indexkort. På baksidan av kortet skriver jag vad jag har använt för produkter och - om det behövs - ett par korta ord om tekniken. Tanken är att jag sedan ska kunna titta på snurran och komma ihåg tekniken och köra dom igen.

Så här ser den ut i närbild:



Den större snurran är en clearstampsförvaring: i särskilda plastfickor kan man förvara sina clearstamps och få en bra överblick över vad man har för några. En del clearstampsset (/Gypsies förståss, men även Penny Black, Hero Arts och Basic Grey) passade perfekt i fickorna. Andra fick jag klippa till OH-plast i lämplig storlek och sätta fast clearstampsen på innan de las i plastfickorna.

Hur bra som helst! Tidigare har mina clearstamps legat i en hög på en hylla och mest irriterat mig när de ramlat ner. Det enda problemet just nu är att plastfickorna tog slut och jag har tre-fyra clearstampsset kvar i högen ... Någon som vet vem som plastfickor till detta hemma?
Så här ser den stora snurran ut på närmare håll:



Massor av plast kvar för nya clearstamps alltså! ;)

För övrigt blev miniboken i förra inlägget mitt sista alster som medlem av ScrapRooms deisgnteam. Av olika anledningar beslutade jag mig i förra veckan för att kliva av uppdraget. Ett sorgligt beslut, men samtidigt känns det som att det var hög tid; jag har varit med sedan ScrapRoom startades 2004 och det har varit en alldeles underbar resa men nu är det dags för andra att ta över.

KOMMENTARER:

  • Pia säger:
    2008-10-27 | 20:28:21
    Bloggadress: http://engdam.blogspot.com

    sån snurra för clearstamps vill jag också ha!! Och vilken smart idé du kom på med den andra snurran... trist att du inte är i scraprooms designteamt längre, men jag förstår att det kanske kan krävas lite ombyte ibland. fortsätter dock att ha koll på dig här! :-)

  • Ejris säger:
    2008-10-28 | 10:58:57
    Bloggadress: http://ejris.blogspot.com/

    tråkigt att du lämnar scraproom men samtidigt kan det vara kul o se nya fejs=)

    Men JAG kommer sakna dig TUR nätet finns o man kan hitta dig här ialla fall.

    KRAM

  • Pia säger:
    2008-10-28 | 17:19:01
    Bloggadress: http://engdam.blogspot.com

    Tack för din fina kommentar på min blogg!

  • Louise (vbg) säger:
    2008-10-28 | 20:51:39
    Bloggadress: http://louisevbg.blogg.se/

    Suck...och jag är inte något avundsjuk på din kryssningsresa.....det är bra 30 stycken på väntelistan (hm och jag är väl nr 30).Gillar snurrorna...inget jag behöver...eller :)Kramiz

  • Sara - SaGam säger:
    2008-10-28 | 22:50:20
    Bloggadress: http://sagam.blogg.se/

    Förstår att det känns konstigt att lämna, men förstår samtidigt att det känns bra. Har ju liksom hängt med länge som sagt. Vad ska du göra nu?

  • Chruss säger:
    2008-10-29 | 21:01:15
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se/

    Ah, läckert med clearstampsen så där. Mina sitter och ligger överallt. Får inte rum med en snurra...

    kram!

Kommentera inlägget här: