"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Sista DT-alstren för Skapa Hobby

Kategori: Stämpling

Skapa Hobby är lite försenade med uppladdningen av DT-bidragen i sin blogg, men jag har fått tillstånd att ladda upp mina här trots det.  - Tack Maria!


Månadens DT-paket är inte det kort-kit som finns att köpa i butiken utan lite ihopplockade papper, dekorationer och en stämpel. Allt materialet finns givetvis att köpa på Skapa Hobby!

Först ett ovanligt avlångt kort:



Ur den stora cirkeln har jag stansat ur en mindre cirkel och sedan har jag knutit några band i cirkeln. Hjärtebuketten är stämplad på både cremefärgad kartong och på det mönstrade papperet och sedan klippte jag ut hjärtana ur det mönstrade papperet och klistrade dom ovanpå dom på det cremefärgade.

Det andra kortet är ett 15 x 15 kort:



Här har jag stämplat hjärtebuketten på den cremefärgade cirkeln 2 gånger med rosa chalksdyna. Sedan har jag stämplat med svart dyna på både cremefärgad katong och den rosa cardstocken, klippt ut de rosa hjärtana och fäst dom på plats på den cremefärgade kartongen.

Avslutningsvis en sak utan en enda stämpel på: en postitblockshållare.



Vi gjorde små sådana på Scrapkryssningen, den här är för "normalstora" postitblock.  Blommorna kommer från en blombård till QK Revolution  samt en liten blom-punch: jag har klippt ut flera stycken ur bården och stansat ut småblommor, fäst dom ovanpå varandra med lite lim och sedan satt igenom brads. Ett lätt sätt att få blommor i precis den nyans eller färgkombination man vill ha.

Med detta är alltså mitt uppdrag för Skapa Hobby avslutat, och därmed har jag avsagt mig alla mina DT-uppdrag. Nu övergår jag till fritt skapande efter eget huvud och i egen takt. Men givetvis kan jag vara intresserad av ett och annat engångsuppdrag eller något kortare tidsbegränsat om omständigheterna i övrigt stämmer ;)

KOMMENTARER:

  • Agneta säger:
    2009-04-14 | 23:06:07
    Bloggadress: http://agge.blogg.se/

    Trevligt att se vad du har gjort! Fina kort som alltid. Lycka till i frihetens skapande, det finns ju fördelar och nackdelar med allt :)



    Själv ska jag ta tag i skapandet nu, har legat lite lågt ett tag nu, men nu känns det kul igen. Det är väl det viktigaste?

  • Pia säger:
    2009-04-15 | 07:51:33
    Bloggadress: http://engdam.blogspot.com

    jättefina grejjer du har gjort. Kul att se... :-)

  • ScrapFia säger:
    2009-04-17 | 14:03:54
    Bloggadress: http://angsboa.bloggsida.se/

    Post-it hållaren var bara sååå läcker!! Ibland är det svårt att tro att det blir riktigt bra utan stämplar ;) Men bevisligen går det alldeles utmärkt!!

    Avundsjuk blir man oxå... Scrapkryssen... Den ville jag ha åkt på, men både tid och pengar satte stopp för det - synd! Men erkänn att det blev massor med mysiga minnen därifrån!

    Ha det så gott och fortsätt inspirera!

    Kram Eva

  • Louise (vbg) säger:
    2009-04-17 | 19:31:07
    Bloggadress: http://louisevbg.blogg.se/

    Så mycket fint det har blivit här i bloggen. Jag väntar med spänning på scrapeventet. Vi ses Kramiz

  • Sara - SaGam säger:
    2009-04-21 | 18:27:13
    Bloggadress: http://sagam.blogg.se/

    Njut av din frihet och skapa bara det du vill!

  • Tiggy säger:
    2009-04-30 | 22:57:37
    Bloggadress: http://www.tiggys.blogspot.com

    Jättefina alster!

Kommentera inlägget här: