"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

God fortsättning!

Kategori: "Altrat"

... ja på julen alltså!

Bloggen har vilat åtskilliga månader. "Livet" kom emellan och med alla förändringar så försvann skaparlusten bra länge. Och eftersom bloggen bara handlar om det jag skapar fick även den vara tyst i avvaktan på att skaparlusten skulle återvända.
Men med den annalkande julen uppstod behovet av julkort och en kväll när jag satt och läste i "Altered Arts" kom inspirationen och skaparlusten. En gammal bok fick sätta till åtskilliga sidor, vit färg togs fram och sedan även stämpeldynor, akvarellfärg, "revvan" och lite annat smått och gott. Resultatet blev några serier med liknande julkort som - lite försenade i vissa fall - nu är på väg till sina mottagare (och några kanske hann fram innan julafton).







Stämplar (eller snarare delar av stämplar) från Hearts in Touch och Stampendous.

Skapandet fortsätter, och nu har jag börjat med ett minialbum till min farbror som fyller 80 år i januari. Bilderna kommer från de samlingar vi hittade efter pappa - en riktig gulgruva för att göra både kort, collage och album  i vintage-stil.

Så när jag önskar er alla en god fortsättning på julen önskar jag samtidigt mig själv en god fortsättning i skapandet.

KOMMENTARER:

  • Annika J säger:
    2009-12-26 | 13:45:04

    Äntligen!!! <3

  • Chruss säger:
    2009-12-26 | 19:52:10
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se/

    Tack detsamma Gunvor!!!!

    Kram

  • Louise vbg säger:
    2009-12-27 | 19:55:18

  • louise vbg säger:
    2009-12-27 | 19:57:43
    Bloggadress: http://louise.blogg.se/

    Kanske skulle skriva något oxå :) Härligt att se dina alster igen....Ha ett härligt nyår! Kramiz

  • Eva F säger:
    2009-12-27 | 20:00:48
    Bloggadress: http://evafre.blogg.se/

    Vad kul att få se lite i din blogg igen Gunvor.

    Har verkligen saknat dig. Fina julkort du gjort, vet jag ju speciellt :-)

    Ha en fortsatt skön helg.

    Kram från Eva

  • Karin Jönsson säger:
    2009-12-28 | 19:02:27

    Så roligt att du är tillbaka, Gunvor! Du är saknad!

  • Lisa - InkyWings säger:
    2009-12-28 | 20:42:24
    Bloggadress: http://lisainkywings.blogg.se/

    Härligt att "se" dig igen!

    Bloggen har varit så tom och tyst...



    Stor KRAM och så håller jag tummar och tår för att skaparlusten hänger kvar.

  • Sara-SaGam säger:
    2009-12-31 | 17:15:19
    Bloggadress: http://sagam.blogg.se/

    Härligt att skaparlivet återvänt! Välkommen tillbaka! Många kramar och Gott nytt år!

Kommentera inlägget här: