"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Ett till DT-kort

Kategori: Stämpling

... med InkyWings-stämplar passade jag på att göra idag när det regnade och åskade:



Stämpeln med fyllda cirklar stämplade jag på beige kartong med en glittrig vattenmärkesdyna och embossade med genomskinligt EP (men glittret syns tyvärr inte på bilden). Sedan la jag på färg från två ditress-dynor  och stämplade grässtrån och klöverblommorna med samma dynor. Där det embossade är fäster inte färgen.
Innan det stämplade hann torka helt gnuggade jag lite med handduken för att få det lite suddigt och få bort överskottsfärgen från de embossade cirklarna.. Längst ner stämplade jag övre delan av kråkvicker-stämpeln med svart dyna som en bård.
Den mindre, fyllda fjärilsstämpeln färgade jag in med samma dynor som jag använde till bakgrunden och fuktade lätt med vattendimma (från en sprayflaska - spraya rakt upp och fånga vattendimman med stämpeln) innan jag stämplade på beige kartong. Lite mer fukt och så gick det att få ut ytterligare ett avtryck utan att färga om stämpeln, och fjärilarna blev olika färgstarka.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: