"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

DT-kort för Skapa Hobby

Kategori: Stämpling

Jag sticker emellan kryssningsalstrena med de senaste korten för Skapa Hobby. De är gjorda av det material som jag fick i det kortkit som just nu finns till försäljning i butiken.

Förlagan för det första kortet hittade jag i förra numret av Craft Stamper. Det var ett kort av en onlinekompis - Carol Clements som äger StampAttack - men jag ändrade storleken och proportionerna en aning:


Stämplarna kommer från Katzelkraft och ingår inte i kitet.

Den rosa fågeln på grenen i mitten av cirkeln är stämplad med cardinalröd pigmentdyna och embossad med det rosaglittriha EP som ingår i kitet. Genom att använda den färgade pigmentdynan blev fågeln lite mörkare rosa än om jag använt ofärgad embossingdyna. 
Tips: testa att använda dina EP med olika färger på pigmentdynan - det är faschinerande vilka olika nyanser man kan få ut av ett enda pulver!

Jag bjuder på en detaljbild av den embossade pippin, där man åtminstone nästan kan urskilja mönstret på fågeln också:



Blommorna och fågeln är fästa med distanskuddar.

Insidan av kortet består av tre sektioner, varav den längst till höger (ihopfäst med ett band) går att öppna så att man kan skriva inuti:






Stämplar från Katzelkraft och Inger Andersén

På det andra kortet har jag faktiskt lyckats använda samtliga mönstrade papper och cardstock som finns i kitet:


Stämpel från Katzelkraft

Jag har redan fått nästa DT-paket från Skapa Hobby, vilket för övrigt blir mitt sista DT-uppdrag för den här gången för dom. Men det jag gör av det materialet får ni vänta på ett tag ;)

KOMMENTARER:

  • Pia säger:
    2009-03-06 | 22:30:02
    Bloggadress: http://engdam.blogspot.com

    vilka fina alster du lagt upp i dina senaste inlägg. Gillar allt det rosa/bruna... så fint det är med de färgerna tillsammans...

  • Chruss säger:
    2009-03-08 | 22:09:24
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se/

    Läckert Gunvor!

    Det var mycket vi fick gjort på kryssningen!

  • AnnikaS säger:
    2009-03-09 | 14:53:54
    Bloggadress: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

    Superfina kort i fina färger!

    kram Annika

  • Petra säger:
    2009-03-11 | 08:58:19
    Bloggadress: http://tholin11.wordpress.com/

    Superfina! Här kommer liten utmaning till dig från mig. Jag fick den i min tur från Laila på Skapa. Titta in på min blogg så hittar du den där!



    Kram Petra

Kommentera inlägget här: