"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

En stämpel - 4 kort

Kategori: Stämpling

Det är mycket fåglar och ugglor i stämpel- och scrapvärlden just nu, både bland stämpelmotiv och papper/dekorationer. Fågelstämplar har jag alltid tyckt om och har ganska många men hittills har jag inte haft en enda uggla. Men så för några veckor sedan slank jag in på Pyssloteket i Stockholm - en affär som ligger farligt nära Roslagsbussarnas hållplatser vid Östra Station - och hittade en ugglestämpel från Inkadinkado som jag inte kunde lämna kvar i butiken. Jag måste ha varit synsk på något sätt, för när sedan månadspaketet från My Scrapbook Nook kom var det alldeles fullt av ugglor!

Häromkvällen blev det 4 kort med den nya stämpeln:



Motivet (som är lite suddigt eftersom jag och scannern har svårt att komma överens när korten inte är alldeles platta) är målat med akvarellpennor och blenderpenna. Nålarna och bandet kommer också från paketet.



I paketet fanns ett ark med bokstäver i wellpapp. Här har jag dragit över bokstäverna med en svart chalksdyna. Träden har jag klippt ut från en stor, förtryckt tag som låg i paketet.



Här har jag använt några av de mönstrade papperena som fanns i paketet och chalkat alla kanter med chalksdynan Chestnut Roan. - Ofta när jag färglägger ett enstaka motiv skuggar jag runt det, i det här fallet med brunt. Det gör jag för att få motivet att "poppa upp" från bakgrunden.



Här har jag använt fler av de mönstrade papperena från paketet och ett par diecut-träd. Wellpappsbokstäverna har jag dragit en svart chalksdyna över och sedan dekorerat med distress-stickles i en av de nya färgerna. På ugglans ryggfjädrar, på ugglans gren  och i vänsterkanten nertill har jag använt guldfärgad pearlmaker.

I ett tidigare inlägg visade jag en "sneakpeak" på ett ATC jag gjorde för en swapp på stämpelsnacket. Nu har Sara swappat ut den och jag fick mina kort i går, men jag avvaktar tills jag ser på forumet att alla har fått sina kuvert innan jag lägger ut hela bilden här.

KOMMENTARER:

  • Pia säger:
    2010-04-17 | 10:11:34
    Bloggadress: http://engdam.blogspot.com

    vilka härliga kort du gjort... kort man blir glad över!

  • Maria säger:
    2010-04-17 | 10:55:38
    Bloggadress: http://creamaria.com/creations/

    Åh, du har den stämpeln... Jag har suktat lite över den. Fina kort!! :)

  • lenislenis säger:
    2010-04-17 | 11:39:06
    Bloggadress: http://lenislenis.blogg.se/

    Fina kort i härliga färger! Din uggla är så charmig tycker jag!

  • Annika J säger:
    2010-04-17 | 11:53:40

    Färgsättning i min stil :-) Du är så duktig!

  • Chruss säger:
    2010-04-17 | 13:19:14
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se/

    Läckert Gunvor! Gillar de där bokstäverna!

Kommentera inlägget här: