"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Några sommarkort .... och en vinnare

Kategori: Stämpling

... kan jag presentera idag.

Och för att hålla er lite på halster (om ni inte scrollar ner på en gång förståss) visar jag korten först ;)

Jag fortstter att öva med Pro Marker-pennorna och testar olika papper och cardstock. Efter tips från Chruss köpte jag skrivarpapper från Stora Enso (fanns på Clas Ohlson), och det är nog det bästa hittills tror jag. Det enda är att det ju är skrivarpapper och därför rätt tunnt.
Jag har även fått tag på Letrasets eget papper till PM-pennorna, och det är helt underbart att måla på, blanda färger etc och trots att det är tunnt som skrivarpapper blöder inte färgerna igenom! MEN -  dessvärre får jag inte någon av dye ink-dynorna att torka på det papperet. Om någon har ett tips tar jag gärna emot det!

De senaste övningarna har i alla fall resulterat i två helt färdiga kort, båda inspirerade av de senaste veckornas hetta:



Stämpeln är en gammal Tilda/Panduro-stämpel som jag hittade i gömmorna.



Jag älskar den här grisstämpeln från Penny Black! Biljett-stämpeln är från InkyWings.


Och så var det dags att utse en vinnare bland er som kommenterade förra inlägget! Jag tar hjälp av en slumpvalsgenerator (på sonens iPhone) och vinnaren är
...
...
...
...
...
...
...
...

Ellinor "Leijona"!!!!

Grattis till vinsten! Om du PM:ar mig din adress på Pyssel-forumet så ska jag försöka hinna posta stämplarna innan jag ger mig av på en liten "roadtrip" på onsdag.

KOMMENTARER:

  • AnnikaS säger:
    2010-07-27 | 10:24:23
    Bloggadress: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

    Så söta och somriga kort du gjort, gillar den där baddamen från panduro.



    Jag använder oxå laserskrivarpapper från Stora Enso, fast mina är 200 g och känns inte tunna. Funkar helt ok för mig.

    kram Annika

  • Chruss säger:
    2010-07-27 | 10:47:26
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se/

    Grattis till vinsten!



    Läckra kort, den där badtanten påminner om en viss tant vars namn börjar på C och slutar på s.... :-D

  • AnnikaS säger:
    2010-07-27 | 12:29:46
    Bloggadress: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

    Jag köpte mina 200 g papper på Svanströms här i Jönköping. Så mitt råd är att testa någon kontorsvaruaffär.

    kram Annika

  • Ellinor "Leijona" säger:
    2010-07-27 | 15:47:57
    Bloggadress: http://pyssel.leijona.se

    Hurra vad glad jag blev när jag kikade in i din blogg! <3 Jag ska kolla vad jag har för papper, men jag har också ett lite tjockare skrivarpapper. Multicopy, men vilken ytvikt pappret har kommer jag inte ihåg i huvudet :) Men jag målar mycket med färgpennor som jag tonar med lösningsmedel och det funkar super :)



    Kram!

  • Jenny säger:
    2010-07-28 | 00:18:17
    Bloggadress: http://jjennysfotoblogg.blogg.se/

    svar: åh vad bra att du gillade de ;)

    tänkte lägga upp lite tips med sen hur man kan förbättre färgen på saker och så =)

  • Ingrid - Inola säger:
    2010-08-03 | 13:19:57
    Bloggadress: http://inola.blogg.se/

    Roliga kort! Badmadamen har jag i min ägo också, men det var ett tag sen jag använde den. Jag är helt såld på Promarker-färgläggning, trots att jag var en aning skeptisk från början. Nu använder jag det till allt! Det papper jag tycker är bäst är färgskrivarpapper Color Copy som finns i olika gramvikter. Det är helt suveränt.

  • Johnnynatalia säger:
    2010-12-23 | 14:04:35
    Bloggadress: http://johnnynatalia.blog13.com

    Very nice site!

Kommentera inlägget här: