"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Ett album till min syster

Kategori: Diverse

Den senaste tiden har jag hållit på med ett projekt som jag inte har kunna visa upp: ett album med barndomsbilder till min syster som i dagarna fyllt 50 år. Nu är i alla fall albumet överlämnat och därför kan jag visa upp några av sidorna i det.

Albumet är gjort med papper från Rusty Pickle, och det består både av hela blad (de är ca 13 x 17 cm), halva blad/tags, någon sida med en ficka + tag samt ett par sidor med utvikbara flikar så att man får som en liten hemlig sida (kan t ex användas för särskilt pinsamma foton). Jag lämnade för övrigt några sidor tomma i slutet av albumet så att syrran kan sätta in några egna favoritfoton där.
Sidorna är gjorda av vit bazzill och albumet är ihopsatt med hjälp av BIA:n.

Albumets framsida ser ut så här:




Och några av insidorna (klicka på miniatyrbilderna så får du upp dom i större format):

                                                     

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2010-05-26 | 16:22:50
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se/

    URLÄCKERT Gunvor!

    Uppskattades mycket misstänker jag!

  • Pia säger:
    2010-05-29 | 19:01:56
    Bloggadress: http://engdam.blogspot.com

    vad fint!!

  • Louise (vbg) säger:
    2010-05-30 | 20:48:39
    Bloggadress: http://louisevbg.blogg.se/

    åh. sååå fint! Det blev hon säkert jätteglad för...kanske något att göra till min syster som fyller 50 om tre år :) Kramiz

Kommentera inlägget här: