"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

"Pimpat" planeringskalendern

Kategori: "Altrat"

Ja, det låter säkert stenålders, men jag har faktiskt en "riktig" planeringskalender där man skriver på papper. Jag har testat att bara använda Outlook-kalendern med vidhängande funktioner - jag har ju tillgång till den i telefonen så jag har den ju alltid med mig - men det funkar inte för mig. Mitt minne fungerar så att jag behöver skriva saker med penna - då kan jag se bilderna av anteckningar m m i huvudet om jag blundar.

Så numera kör jag med "dubbel bokföring" eftersom vi använder oss av Outlook på jobbet för bokningar m m. Innan semestern köpte jag en ny pärm till planeringskalendern på Ordning & Reda, och nu har jag "pimpat" den genom att göra några flikar inuti och ett försättsblad med kontaktuppgifter.

Försättsbladet, med digistämplar från Tiddly Inks:



Och flikarna inuti (klicka på miniatyrerna om du vill se lite större bilder):



Flikarna är inte särskilt dekorerade, men det kanske kommer. Jag har inte riktigt bestämt mig, och dessutom får det inte bli för "bulligt". Kalender måste ju gå att stänga.

Pärmens framsida funderar jag fortfarande på hur den ska se ut, och hur jag ska fästa papper och dekorationer så att de klarar att plockas ner och upp ur väskan åtskilliga gånger dagligen.
Resultatet av de funderingarna dyker nog upp här i bloggen så småningom.

Sen är tanken att göra nya blad efter årstider så framemot jul är det nog dags för en "om-pimpning".

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2011-08-21 | 17:04:16

    Läckert!!!!!

    Det är det där med att tåla som gör att jag drar mej för att pimpa ö h.....ska den bara ligga nånstanns är det helt OK annars blir det ju pappersmos...

  • martina säger:
    2011-08-21 | 17:44:38
    Bloggadress: http://www.martinas.se

    Vad snygg. Håller med jag vill med skriva ner allt :-)

  • Eva-Lena säger:
    2011-08-22 | 05:52:39
    Bloggadress: http://www.evalena.wordpress.com

    Snyggt jobbat Gunvor

    Kram

  • Annette säger:
    2011-08-23 | 09:08:04
    Bloggadress: http://justnujusthar.wordpress.com

    Fin!! Jag är också stenålders, jag älskar mina block! Och trots att jag läser tidningar på nätet måste jag ändå ha en morgontidning, och trots att jag har iPad läser jag riktiga böcker. Något av livets bästa är att bläddra i riktiga papper... :) Däremot har jag inte kommit till skott med att dekorera min kalender, kanske dags att ta tag i det nu då! Ha en bra dag, kram

  • Millasew säger:
    2011-08-23 | 18:53:21
    Bloggadress: http://millasew.blogg.se/

    Jag gillar också papperskalendrar!!!!!!!!!!! Mycket smidigare än de digitala varianterna, och mycket mer lättdekorerade! ;-)

    Ett sätt att pimpa utsidan skulle ju vara att klä den i självhäftande plast sedan. Vet inte om det funkar på en pärm, men jag gjorde det med mina elevkalendrar på den tiden det begav sig. Nackdelen är så klart att det blir svårt att ändra...

  • Eva F säger:
    2011-08-23 | 21:35:56
    Bloggadress: http://evafre.blogg.se/

    Jättesnygg Gunvor! Jag klarar mig inte heller utan min pappersalmanacka. Teknik i all ära men men........ :-)

    Kram från Eva

Kommentera inlägget här: