"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Några kort/A couple of cards

Kategori: Stämpling

... har jag gjort i helgen. Båda har faktiskt rosa inslag, vilket är ganska ovanligt när jag gör kort.

Det första kortet är ett DT-kort för SNB, där jag har testat att låta en ganska stor del av kortet vara vitt så att ögonen får lite "vila" eftersom bakgrundspapperet är ganska mönstrat. Jag är ganska nöjd med resultatet och kommer nog att göra fler kort med stora vita ytor.
Motivet är utskrivet två gånger och glasyren har jag klippt ut, färglagd och monterat med glue dots för att få en 3 D-effekt.

... is the result of this week end. As you will see, both cards have pink deails, which is not one of the first colours I chose when I make cards.
The first card is a DT card for SNB. Here, I tried working with large, white areas just to let the eyes rest since the background paper is soo detailed. I'm rather pleased with the result so I will probably work more whit large, white areas.

I printed the image twice, coloured the frosting twice and cut it out from one of the images and mounted it on the other image with glue dots to create a 3D-effect.



Det andra kortet är än så länge utan text. Jag gör ofta så för att sedan fylla på med text eller en hälsning som passar när jag ska använda kortet.

My second card has no text yet. I do this quite often when making cards I'll use later. That way, I can put an appropriate text or greeting on it when it's time to send it to someone.

KOMMENTARER:

  • chruss säger:
    2011-01-24 | 19:12:46
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se.blogg.se/

    så läckra!!

    nallekortet - vad är det vita bakom nallen, en dies?

  • Millasew säger:
    2011-01-25 | 06:45:58
    Bloggadress: http://millasew.blogg.se/

    Nallarna var ju bara för söta!!!!!!!!! :)

  • Eva F säger:
    2011-01-26 | 21:54:01
    Bloggadress: http://evafre.blogg.se/

    Underbara kort Gunvor. Dom små nallarna är ju jättesöta.

    Kram från Eva

  • miapuh säger:
    2011-03-16 | 05:29:44
    Bloggadress: http://miapuh.blogspot.com/

    Helt underbart kort med nallarna, vad är de för stämpel?

    vad har du använt mer på kortet, vrålfint

    kram

Kommentera inlägget här: