"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Art Journal

Kategori: Stämpling

Efter CJS har jag lekt med färger, kladdat och haft kul med mina stämplar. Det känns som jag har hittat tillbaka till det som var mer "jag" i stämplingen och det känns himla roligt.
 
Nu har jag tänkt att jag ska samla de mixed media-alster jag gör på ett och samma ställe, till en slags art journal. Där kan jag testa tekniker och leka mig fram, och samtidigt speglar det lite grann av "dagsformen". Därför har jag skaffat mig  ett ringbundet akvarellblock. Det är ganska litet, ca 15 x 10,5 cm, men det är ett format jag känner mig bekväm med och dessutom kan jag faktiskt också riva ur en sida och sätta på ett kort om det skulle behövas ;)
Det första jag gjorde var att dekorera framsidan på blocket:
 
 
Till detta har jag använt:
 
bit av en boksida
cardstock och akvarellpapper
gesso
distress paints
distress stains
distresspennor
akrylfärg
distress crackle paint
bubbelplast
stencil
distressbara bokstäver
dymo
stämpel från Stampers Anonymous
stämpeldyna Archival Jet Black
 
Jag har börjat på några sidor i blocket - vi får se vad det blir av dem.

KOMMENTARER:

  • Elwa säger:
    2013-04-09 | 15:41:25
    Bloggadress: http://verksta.blogspot.se

    Underbart! Härliga färger har du valt... Jag har också kladdat lite med art journal, måste bara ge mig själv lite mer tid till det. En tanke är att jag ska blir klar med andra projekt först, men kanske vore det klokare att ta en månad till sådant och nästa till feel-good-kladd! Det jag har gjort har jag inte publicerat, det får vänta.
    Bra storlek du har valt, det är ju precis lagom! Jag hade kraftiga ark akvarellpapper som jag ville använda upp, och de är lite större. Jag kommer nog också att välja 10x15 sedan, och varför inte i spiralblock så det är lätt att riva ut sidor om man vill. Var köpte du blocket och hur grovgrängat är papperet?

  • Chruss säger:
    2013-04-10 | 10:48:09

    Ahhhh Gunvor, du har rätt, det där är DU!
    Så läckert!
    Så inspirerande!
    Ska bli skojjsigt att följa den under tiden!

Kommentera inlägget här: