"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

CJS-tag nr 13

Kategori: Stämpling

Den trettonde tekniken från CJS som jag testat är en kul teknik med akrylfärger och vatten som Nat Kalbach visade. Resultatet blir lite distressat, där de undre lagen syns på vissa ställen genom det översta. Resultatet blev en trettonde tag, i färgkombinationer som jag aldrig skulle ha använt innan CJS:
 
 
Stämplarna kommer från Hampton Art Stamps (bakgrundsstämpeln) och Crafty Individuals. Blommorna är färglagda med Distress markers.
 
Texten (citatet är från Henri Matisse)  har jag skrivit ut på skrivare och sedan klippt ut. Det är också en sak som är "ny" för mig: att klippa ut delar som inte är perfekta. Innan CJS var jag väldig noga med att skära rakt och med räta vinklar, men nu kan det få se ut lite hur som helst.

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2013-02-21 | 08:34:37

    Snyggt, väldigt fina färger!

Kommentera inlägget här: