"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Creative Jumpstart!

Kategori: "Altrat"

För att få en kreativ start på det nya året och komma igång med lite mer skapande än jag orkade med förra året har jag anmält mig till Creative Jumpstart Summit 2013 som Nat Kalbach ordnar. Det är ett antal dagliga minikurser och/eller tips som ett stort antal av scrap- och mixed media-världens riktigt duktiga delar med sig av. 
 
Jag följde detta även förra året men då skapade jag inget själv. Nu i år hoppas jag ha tid att testa om inte alla så i alla fall en del av det som visas. Jag har stansat ut ett antal stora tags som jag tänkte använda eftersom det är en så lagom stor yta att exprimentera på - och så kanske det kan bli en inspirations-tag book i slutändan?!
 
Här är den första av mina tags, som också blir någon slags framsida för en eventuell tagbook:
 
 
Den teknik jag använt här är att embossa på dubbelhäftande tej och distanskuddar/gluedots/liknande.
 
Tejpen embossade jag med koppar-EP och distanskuddarna (som jag klippt ner till mindre bitar innan) med svart glitter-EP.  I övrigt har jag använt mig av småbitar av papper (som jag stämplat lite på också) och  restbitar av band. 

KOMMENTARER:

  • Elwa säger:
    2013-01-05 | 11:09:48
    Bloggadress: http://verksta.blogspot.com

    Så fint, Gunvor! Klarar alltså tejpen värmen från fönen?
    Jag behöver mängder med inspiration, så jag har också reggat mig nu! Spännande. Kanske blir det lite mer skapat nu.
    Tusen tack för fint nyårskort och god fortsättning! Kram/Elisa

  • Chruss säger:
    2013-01-05 | 19:12:43
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se/

    Så läckert Gunvor och så...så bara DU!

Kommentera inlägget här: