"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Tredje CJS-tagen

Kategori: Stämpling

Nu har jag låtit mig inspireras av ytterligare en CJS-video! Den här gången var det Louise Nelson från Australien som visade olika sätt att göra krackeleringsmönster att använda som bakgrund. 
 
Till den här tagen valde jag att plocka fram krackeleringslacket. Efter att jag spray-mistat tagen (och torkat den) täckte jag den helt och hållet med ett tjockt lager krackeleringslack. Det gick åt en hel del eftersom tagen är stor - 8,5 x 15,5 cm!
När den hade torkat över natten hade jag en underbar krackelerad bakgrund att dekorera. Resultatet blev detta:
 
 
Stämpeln är en digi-stämpel från Octopode Factory, och jag har färglagt med ProMarkers. Texten har jag skrivit ut på skrivare och spetsen i bakgrunden är faktiskt en plasttejpsspets som jag köpte på Ö & B i somras.
 

Krackeleringen syns lite bättre på den här detaljbilden:
 
 
 
Louise hade fler tekniker för att få krackelringsmönster, och ytterligare en kommer jag att testa, bara jag hittar min krackeleringsstämpel ...

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: