"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Lekt med "nya" saker

Kategori: Stämpling

Ja, nya och nya ... De har legat ett tag på grund av brist på tid och idéer men härom kvällen plockade jag fram distress oxid-dynorna, en ny stämpel och en texture plate för att testa lite. Resultatet blev ett kort:
 
Stämplar: Lavinia Stamps, Crealies, Stampers Anonymous/Tim Holtz
Texture plate: Carabelle  Studio
 
Carabelles texture plate är egentligen tänkt att användas för gel printing (jag ska testa det också) men jag valde att färga in den med distress oxid-dynor och sedan köra den genom min Big Shot. Anledningen till att jag använde maskinen är att texture plates är "grundare" än stämplar och det är svårt att få ett bra avtryck annars.
 
Sedan stämplade jag blommorna och vattendropparna på motivet jag fick, och svärtade kanterna med svart distressdyna. Jag stämplade citatstämpeln  med svart Archival-dyna, klippte isär texten  (på fri hand, därför är det inte rakt men jag gillar den looken) och svärtade kanterna innan jag limmade fast bitarna på kortet.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: