"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Inget nytt

Kategori: "Altrat"

... har jag egentligen att berätta eller visa. Viva LasVegastamps ville inte ha mig i sitt designteam så jag får fortsätta att skapa fritt och för mig själv.
 
Just nu har jag flera halvfärdiga projekt på gång. Detta är ett - eller egentligen två - av dem:
 
 
Två stycken canvas-tavlor, som båda ska bli presenter. Båda är grundmålade med gesso. Den övre är infärgad med färg från några olika distressdynor och sedan har jag använt en stecil och vit akrylfärg till bladverket. Den undre har fått ett lager "isigt" blå akrylfärg (egentligen är det vitt, ljusblått och en anings silver blandat) och ligger på tork innan även den ska få lite bakgrundsmönster.Tills dess färglägger jag motiv och funderar över texter och dekorationer.
 
Fortsättning följer ...
Kommentera inlägget här: