"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

På kurs med Frank Garcia

Kategori: Diverse

För några veckor sedan var jag på en minialbumkurs med Primas designer Frank Garcia, arrangerad av Pyssloteket
 
På kursen fick vi göra våra egna minialbum från "scratch", dekorera dem med papper ur Primas Seashore-serie och andra dekorationer som vi färgade in med Primas nya sprayfärger (ColorBloom). Kladdigt och kul, och kursen varade i hela fem timmar. Trots det hann jag inte bli klar med alla sidor, och jag bestämde mig dessutom för att göra om ett par saker på framsidan som jag inte var riktigt nöjd med. Men nu kan jag i alla fall visa upp framsidan av albumet:
 
 
Till Skillnad mot Frank Garcias album har mitt utrymme kvar för en rubrik eller ett citat. Det kommer jag att lägga till när jag beslutat mig för vad jag ska använda albumet till.
 
 
Snäckorna målade vi först med vit akrylfärg och när den torkat sprayfärgade vi dem med grönt och guld. Även blomman som sticker fram under den blå är sprayad med samma färger för att se ut lite som sjögräs.
 
 
Till den runda ramen använde jag sprayer i brunt och grönt för att få den att se ut att vara av ärgad metall. Frank Garcia visade oss olika tekniker för att få färgerna att vandra medans vi torkade dem med värmepistolerna.
 
Insidorna är inte klara än, men kommer så småningom att dyka upp här i bloggen också. 
 
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: