"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Färg!!!

Kategori: Mixed media

Ny månad och därmed är det också nytt tema i Creativica-bloggen: bokstäver och siffror samt att använda färgcirkeln på det sätt som man själv vill. Som första bidrag på detta tema valde jag att använda alla färgcirkelns färger, d v s primärfärgerna rött, gult och blått och sekundärfärgerna orange, grönt och lila. 

Stämpel: Craft Stamper/Elisabeth Borer

Bakgrunden gjorde jag genom att måla ränder av de olika färgerna med Distress markers på ett akrylblock (ett sådant som jag normalt använder att fästa mina omonterade stämplar på), spraya med vatten (jag sprayade inte drekt på blocket utan jag sprayade en "dimma" upp i luften och fångade liksom vattendropparna med blocket) och trycka mot en bir akvarellpapper. När det torkat tog jag en stencil med bokstäver och siffror och applicerade texture paste med palettkniv ganska tunt. Jag tog bort stencilen försiktigt och medan texture pasten fortfarande var fuktig hällde jag på guldglittrigt embossingpulver, och när allt hade torkat värmde jag med värmepstolen så att embossingulvret smälte. Att det inte ser blankt ut beror på att jag valde ett pulver som innehåller glitter och alltså inte blir blankt när man värmer upp det.

Blommorna  stämplade jag också på akvarellpapper, färglade med Distress Markers och klippte ut för att sedan montera dem runt bakgrunden med distanstejp. Ett par blad ur mina gömmor och ett par siffror  fick bli den avslutande ”knorren” på kortet. 

Vill du läsa mer om färgcirkeln så är detta en bra sida med massor av inspiration och tips!

 

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2015-08-04 | 17:12:40
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Det är ett så ljuvligt kort Gunvor!!!!

Kommentera inlägget här: