"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Mitt första DT-kort för Creativica

Kategori: Stämpling

I år har jag fått äran att vara sommarvikarie/gäst-DT i Creativicas inspirationsblogg och idag var min första bloggdag.
 
Under maj månad har vi temat "Fira" och utmaningen att använda oss av blommor på våra alster, och mitt kort följde givetvis detta:
 
 

Jag använde mig av en bit kartong (ca 11,5 x 14 cm) från ett postpaket. På den biten mätte jag ut hur stort motivet var och markerade med blyertspenna, och sedan pillade jag bort det översta papperslagret runt omkring så att det veckade lagret syntes. Det papper som var kvar målade jag med vit gesso och när det torkat ordentligt så stämplade jag motivet (från Inkadinkado) med svart Archival-dyna och färglade med Distress-pennor.

Blommorna stansade jag ut med Sizzix-dies ur sidor av en gammal ordbok och när limmet torkat sprayade jag den med Dylusons Ink och doppade dem i lite vit akrylfärg. – Man behöver inte ha en dies för att göra blommor själv. Det går bra att klippa ut eller stansa ut en cirkel ur papper och sedan klippa i spiral in mot cirkelns centrum.

Bokstäverna (som jag tyvärr glömt var jag köpt – de är från när jag började stämpla för 15 år sedan) stämplade jag på samma cardstock som jag gjorde kortbasen av, klippte ut och klistrade fast längst ner på kortet.

 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: