"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Andra CJS-kortet

Kategori: Mixed media

Creative Jumpstart (CJS) rullar på. Massor av kul mixed media-tekniker som visas av fantastiska konstnärer från olika länder. För mig är detta den absolut bästa årgången av CJS hittills!
 
I helgen visade Gina Rossi Armfield en teknik där hon kombinerade teckning och vattenfärger med en del av ett foto för att göra en ny bild till sin art journal. Inspirerad av hennes teknik gjorde jag ett kort på samma sätt:
 
                  Stämpel: InkyWings
 
 
Jag valde ett foto av en blomma (klippt ur en gammal fototidning), som jag rev sönder och klistrade på en bit av en sida ur en ordlista, Sedan fyllde jag i högerdelen av blomman och färglade den med akvarellfärger och Dylusions vita akrylfärgspenna. När allt torkat monterade jag det på en bit svart cardstock och sedan på en vit kortbas där jag stämplat ordet "tack" i nederkanten med Archivaldyna.
 
För att vara första försöket med tekniken är jag riktigt nöjd med resultatet.Men bakgrundsfärgen på höger sida var mer lik den på vänster sida innan den torkat ...
 

KOMMENTARER:

  • Cath Sheard säger:
    2017-01-17 | 06:51:15

    I love this, the text underneath really adds sparkle.

  • Nathalie säger:
    2017-01-17 | 16:34:00
    Bloggadress: http://nathaliesstudio.com

    Gunvor this is amazing- love it!!!

Kommentera inlägget här: