"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Sista korten 2016

Kategori: Stämpling

2016 blev ett år där jag skapade väldigt lite. Långa pendlingsresor slet på både kropp och själ, och tog mycket tid i anspråk, så det blev ingen tid eller ork över för att plocka fram stämplar och färg och låta kreativiteten flöda. Inför 2017 är detta något jag behöver ändra på - jag behöver vara kreativ och skapa saker för att använda högra hjärnhalvan mer och få en bättre balans. I stället för ett nyårslöfte har jag därför valt ett fokusord: kreativitet. Och det handlar inte bara om skapande utan att vara kreativ på alla möjliga sätt, både i jobbet och privat.
 
I slutet av året tog det sig i alla fall lite grann och det blev "serieproduktion" av jul- och nyårskort för att fylla på det befintliga lagret. Det blev också de sista korten 2016.
 
Stämplar: ?
 
Här har jag färgat i en ruta med distressfärg och sedan skvätt lite med utspädd vit akrylfärg på den. Motivet och julhälsningen är stämplat med svart Archival-dyna.
 
Stämpel: Stampendous
 
På det här kortet har jag använt en stjärn-stencil och distressdyna för att göra bakgrunden. Därefter har jag målat i några av stjärnorna med vit akrylfärg. Husen är stämplade på ett separat pappersark, urklippta och monterade mot bakgrunden med distanskuddar.
 
Nu önskar jag mig själv och alla andra ett riktigt kreativt 2017!
 

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2017-01-01 | 11:51:09
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Underbara och ett har jag i min ägo!

Kommentera inlägget här: