"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Creative Jumpstart 2018 - första alstret

Kategori: "Altrat"

För femte året i rad deltar jag i Creative Jumpstart som Nathalie Kalbach ordnar - en krativ kickstart på det nya året och massor av inspiration från fantastiskt duktiga mixed media-konstnärer.
 
I en av de frsta lektionerna tipsade Tina Walker om att ha en "art jar" med lappar med olika tekniker och saker man har i sin "stash", När man behöver utmana kreativiteten drar man helt enkelt några lappar och utgår från dem i sitt skapande. Utifrån de lappar hon drog ur sin burk skapade hon ett vackert assemblage med bl a material från naturen. Dessvärre har jag inte hittat någon bild på det utanför det låsta klassrummet.
 
Nu har jag gjort mig en egen burk (bild kommer senare) och drog lappar som det stod 
  • altra något
  • diecuts
  • färgpennor
  • boksida
  • label maer
Utifrån lapparna och några stämplar altrade jag dagboksinlagan i min Midori, så att den blev lite färggladare och roligare:
 
Stämplar och diecut kommer från Rangers Dylusions
 
 

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2018-01-06 | 13:51:10
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Så snyggt! Gillar att färgen inte är heltäckande utan släpper igenom trycket!

  • Tina Walker säger:
    2018-01-06 | 16:44:12

    Fantastic! Love what you did!

  • Nathalie Kalbach säger:
    2018-01-06 | 22:05:36
    Bloggadress: http://nathaliesstudio.com

    wonderful gunvor- love it!

  • Cath Sheard säger:
    2018-01-07 | 01:20:00
    Bloggadress: http://cathsheard.wordpress.com

    I love your jpournal page - it looks fantastic :-)

  • Cath Sheard säger:
    2018-01-08 | 09:36:02

    Love it, she's very cool!

  • Cath Sheard säger:
    2018-01-08 | 09:36:02

    Love it, she's very cool!

Kommentera inlägget här: