"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Att jobba efter en skiss

Kategori: Stämpling

... kanske inte alltid känns så spontant men det behöver inte vara hämmande och i många fall kan det dessutom vara en skiss som råder bot på en s k "stamper's block" , när kreativiteten och inspirationen är puts väck och inget färdigt alster lämnar stämpelbordet.

För mig sker den största delen av skapandeprocessen inne i huvudet, och därför har jag numera alltid ett skissblock i handväskan så att jag kan "stämpla mentalt" när inspirationen dyker upp. De skisser som detta resulterar i kommer så småningom till uttryck i ett eller annat kort.

I går kväll plockade jag fram skissblocket och lite pysselsaker för att skapa ett par tack-kort. Skissen jag valde såg ut så här:



(Usel bildkvalitet, jag vet)
Skissen gjorde jag för ett tag sedan när jag försökte utmana mig själv att våga låta stora ytor av korten vara vita/blanka.

Och korten blev så här:





Som ni ser följer jag inte min egen skiss till punkt och pricka ;). Nu tänker jag utmana fler på Stämpelsnacket med den här skissen. Häng med dit vetja!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: