"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

En minibok till en swapp

Kategori: Stämpling

För ett tag sedan anmälde jag mig till en minibok-swapp som Lenna Young Andrews arrangerar. Lenna är en underbar mixed media-konstnär som inspirerar mig massor och hennes swappar är fantasifulla och utmanande. Hittills har jag aldrig blivit besviken när jag deltagot en av hennes swappar och när hon annonserade en minibok-swapp kunde jag inte låta bli att anmäla mig.

Swappen har deadline om tre veckor och jag hoppas kunna posta mina bidrag (två eller ev tre) nästa vecka. Ett av bidragen är helt klart och kan därför visas upp här.



Motivet kommer från Octoberstamps. Jag stämplade det på både vitt och grönt papper, färgla ansiktet på det vita papperet med akvarellpennor och blenderpenna, klippte ut och monterade på det gröna, uppstämplade motivet.



Det är en minibok med tags och insidan/fickorna är vikta av ett halvt 12 x 12 mönstrat papper i s k meandervikning. Citaten har jag hittat på nätet och skrivit ut. Fjärilarna kommer från 7Gypsies, liksom det mönstrade papperet.



Även på baksidan är Octoberstampsmotivet med. Just detta citatet är en favorit, en s k "Irish blessing".






KOMMENTARER:

  • chruss säger:
    2011-05-28 | 18:47:46
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se.

    Åh Gunvor - vilken underbar minibok!!! Färger, upplägg och stämplar - helt fantastikt!!

  • Agneta säger:
    2011-05-28 | 19:27:33
    Bloggadress: http://agge.blogg.se/

    Verkligen jättefint!

  • Elwa säger:
    2011-05-28 | 23:37:22
    Bloggadress: http://365elwafoton.blogspot.com

    Otroligt fint, Gunvor! Tack för inspirationen!

Kommentera inlägget här: