"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Eftertanke och reflektion ...

Kategori: Diverse

... i kombination med kreativt skapande.

Ja det har jag ägnat mig åt de senaste veckorna för att försöka komma tillbaka efter ett rejält bakslag i livet som påverkat både arbetslust och skaparglädje. Jag deltar i en on line-kurs som heter "Learn something new every day".



Kursen arrangeras av "Shimelle" och vi jobbar varje dag med nya saker att reflektera över och scrappar sedan det utifrån vår egen personliga stil. Ett sätt att använda mig av art journaling för att komma tillbaka som funkat bra. Och kanske ett och annat foto också ;)

Jag bestämde mig redan från början för att det viktiga för mig var att komma igång med skrivandet och att de olika sidorna i min bok får komma när de kommer. Jag bestämde också att jag inte skulle köpa nya saker för det här projektet utan använda mig av sånt jag redan har hemma i "stashen". Än så länge är det bara bokens framsida jag kan visa upp:



Jag har gjort boken själv i formatet 15 x 15 cm. Omslaget är gjort av kartong (såna där som man får som skydd när man köper hela papperspaket) som jag klätt med mönstrat papper och cardsrock innan det dekorerades. Insidorna är tillskurna av vita albumblad  (jo jag hade faktiskt en hel hög liggande hemma). När jag är klar med alla dagarnas blad kommer boken att sättas ihop med rimgar; detta för att jag ska kunna ha lite dekorationer på dagbladen inne i boken.

KOMMENTARER:

  • chruss säger:
    2011-09-25 | 15:36:03
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se.

    Läckert - och det manar till eftertanke. Man kommer faktiskt långt med att försöka lära sig nya saker...överallt!

  • Sara-SaGam säger:
    2011-10-03 | 20:26:58
    Bloggadress: http://sagam.blogg.se/

    Låter som en kurs som skulle passa mig. Spännande!

  • Elwa säger:
    2011-10-09 | 10:56:23
    Bloggadress: http://verksta.blogspot.com

    Så vackert! Ser fram emot fler sidor i din bok, hoppas att du visar!

Kommentera inlägget här: