"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

En tredje "batch"

Kategori: Stämpling

... julkort är nu klar. 
 
 Även denna omgång är designen "clean and simple" (CAS), det vill säga ett motiv och bara lite utsmycknng. 
Jag stansade nederkanten med en dies från Memory Box och stämplade änglamotivet och hälsningen med Archival Jet Black. Därefter färglagde jag lite himmel runt änglarna med vattenpensel och färg från en distressdyna (Stormy Sky) genom att lyfta färg från dynan med penseln och måla. 
 
 
Stämplar från Slöjd-Detaljer.
 
Diesen gav mig en hel del problem i början genom att inte stansa igenom papperet som den skulle. Jag testade alla möjliga knep, bland annat att lägga extra kartong mellan plattformen och valsen eller att använda tunnare kartong för kortbasen men ingenting hjälpte. Till slut tog jag en rulle frystejp och "shimmade" baksidan av stansen med småbitar av tejpen i lager på lager tills den skar igenom ett normaltjockt kartongark när jag la den på längden i maskinen (lägger jag diesen på tvären funkar det fortfarande dålgt).  Så det kan ju vara ett tips om du har en dies som inte stansar som den ska: "shimma" den!
 
De utstansade delarna har jag sedan använt för att göra bakgrunder till ytterligare en omgång kort. Du får se mer när de korten är klara.
 
 
Kommentera inlägget här: