"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Vatten

Kategori: Stämpling

... var temat för en swap som Sara drog igång i Facebook-gruppen Stämpelsnack. En swap går ut på att byta kort (eller vad man nu byter) med andra genom att skicka ett visst antal kort till värdinnan (den som håller i swappen) och sedan få tillbaka kort som andra har gjort. I vårt fall var det s k ATCs (artist trading cards - kort som är 6,4 x 8,9 cm stora) som vi swappade.
 
När den nu är utswappad - d v s deltagarna har fått alla bidrag hem till sig - kan jag visa upp mina bidrag tll swappen:
 
 
Stämpeln kommer från VivaLasVegastamps.
 
Bakgrunden gjorde jag av gamla boksidor som jag strök ett tunt, tunt lager gesso på. När det torkat sprayade jag Dylusions Ink på den övre delen av kortet och höll det sedan lodrätt så att den blå färgen fick rinna nerför kortet. När det torkat "lackade" jag med Liquitex beads för att förstärka vattenkänslan.
Motivet är målat med Distresspennor och texten är utskriven på laserskrivare.
 
 

KOMMENTARER:

  • Lisa - InkyWings säger:
    2014-09-24 | 07:58:41
    Bloggadress: http://lisainkywings.se/blogg

    Superläckert atc! Fick äran att få tillbaka ett av dina så man tackar! :)

  • Chruss säger:
    2014-09-24 | 08:44:55
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Ahhhh, så läckra!!!!

Kommentera inlägget här: