"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Julkort 2017

Kategori: Stämpling

2017 får nog räknas som mitt minst kreativa år sedan 2000, åtminstone om man ser till stämplarna. Den största anledningen var pendlandet till vårt evakueringskontor i Sumpan - 25 timmar i veckan på kollektiva färdmedel tog både fysiskt (reumatismen försämrades rejält) och psykiskt, och även om jag känt "suget" många gånger så har jag helt enkelt varit för trött av långa dagar och värk för att plocka fram stämplar och färg på kvällar och helger. Men nu är vi tillbakaflyttade till Olof Palmes gata och därför kunde jag avsluta året med lite julkortstillverkning. 
 
I år blev det enkla kort, och bara två varianter (fast egentligen var det fler, men de två första omgångarna lyckades jag dränka i kaffe när jag skulle sätta mig och skriva korten och kuverten ...). Båda varianterna har stämplar från Gerda Steiner Designs, från ett och samma stämpelset.
 
 
Snöfallet har jag gjort med en stencil och Dylusions vita akrylfärg (jag älskar den eftersom den torkar bus-fort). Julhälsningen är utstansad och de små renarna är färglagda med distresser och vattenpensel samt med Wink of Stella guld på hornen och klövarna.
 
 
 
På den andra omgången använde jag de pappersbitar som jag stansat ut julhälsningen ur till den första. Även tomten är färglagd med distresser och vattenpensel. 
 
I januari, med början den 1 januari, hoppas jag kickstarta kreativiteten för ett nytt och mer kreativt år med 2018 års upplaga av Creative Jumpstart (CJS)  som underbara Nathalie Kalbach anordnar för 7:e året i rad.
 

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2017-12-30 | 23:29:15
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Kanonfint, hennes stämplar bara är för söta, pillimariska och vår stil!

  • lenislenis säger:
    2017-12-31 | 00:04:55
    Bloggadress: http://lenislenis.blogg.se

    Så söta kort! Har oxå de renstämplarna men hann inte göra ngt kort med dem i år 😊.
    Gott Nytt År!

  • Louise säger:
    2017-12-31 | 08:13:51
    Bloggadress: http://louisevbg.blogg.se

    Ursöta kort. Har oxå det setet och älskar hennes stämplar. Ha ett nytt härligt 2018. Ser fram emot dina nya alster. Kram

  • Anne säger:
    2018-07-15 | 22:55:36

    Jisses vad jag blev sugen på att göra julkort!

Kommentera inlägget här: