"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Två lektioner till

Kategori: Mixed media

... i Carolyn Dubes mixed media-kurs "Permission to play" har jag nu klarat av .
 
Lektion tre innebar att stämpla och måla sidorna, men utan krav på att det ska bli perfekta stämplade moriv och utan att noggrannt färglägga dem. Helt klart utanför min "comfort zone"  men meningen med kursen (för mig) är ju att utmana mig själv för att försöka hitta tillbaka till min kreativitet. Detta var nytt, utmanande och jätteroligt.
 
Den fjärde lektionen handlade om "stencils" och att med dessa och akrylfärg och ink sprays  bygga ytterligare lager på sidorna. Detta var låååångt utanför min "comfort zone" och det är i detta skedet jag alltid fastnat tidigare och lagt ner försöken att skapa t ex art journal-sidor. Bu kändes det som att det inte var hela världen om jag skulle sbba en sida; jag jobbar ju inte i en bok utan på wellpapp-bitar och skulle det gå riktigt illa är det ju bara att kasta bort den sidan. Fast Carolyn Dubes filosofi är att betrakta misstagen man gör som möjligheter och se vad man kan göra av dem i stället för att kasta och det har jag faktiskt också fått testa.
 
Nåväl, efter fyra lektioner ser nu mina sidor ut så här:
 
Den stora
 
 
 
Den mindre
 
 
 
Två lektioner kvar nu...

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: