"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Julkort 2018

Kategori: "Altrat"

Nu när det har gått en vecka sedan julafton borde alla julkort jag skickat ha kommit fram även med PostNords långsamma leveranser (jag postade dem i god tid innan jul och med fullt porto). Jag vågar därför visa upp dem här i bloggen utan att riskera att förstöra överraskningen.
 
I år blev det tre olika varianter. Här är de samlade på en och samma bild:
 
Griskortet: Här har jag stämplat almenacksbladet direkt på kortbasen. Grisen är stämplad på akvarellpapper och färglagd med distresspennor och vatten. När det torkat har jag klippt ur den och monterat med distanstejp.
 
Fågelkortet: Fågeln är stämplad direkt på kortbasen och sedan färglagd med distresspennor. Det vita på tomtemössan och grenen är målat med Dylusion-pennor (akrylfärg).
 
Tomtekortet: Bakgrunden har jag gjort med en rund mask, en stencil med snöstjärnor och gråskimrande akrylfärg direkt på kortbasen. Tomtarna är stämplade på akvarellpapper, färglagda med distresspennor och vatten och sedan urklippta och monterade med distanstejp.
 
Detta blev årets sista alster. Ha ett gott slut på 2018 och ett Gott Nytt År med mycket kreativitet och skapande!
 

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2018-12-31 | 11:36:10
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Tack detsamma!
    Ditt underbara tomtekort nådde fram - jag har dock inte lyckats lika bra trots fullt porto och i tid... :-(
    Kram!

Kommentera inlägget här: