"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Altered pins

Kategori: "Altrat", Mixed media, Stämpling

Kreativa, underbara Trish Bee, som jag känt sedan forumtiden innan Facebook, har senaste tiden delat bilder av fantastiskt fina "altered pins", eller lite försvenskat "altrade gem". Tanken är att göra små dekorationer på gem som man kan använda som bokmärken, fästa i junk journals etc. De kan göras på olika sätt, och den variant som Trish gjort (de finns på hennes Facebooksida, tyvärr inte på hennes instagram) har gemen dolda på baksidan av dekorationen.
Jag blev så sugen på att testa detta, och letade på Youtobe efter inspiration och instruktioner. Det fanns givetvis massor men den jag fastnade för var denna (men jag ändrade lite i tillvägagångssättet för att det skulle funka för mig):
 
 
Det blev en sen kväll och också natt innan mina "altered pins" var klara. Jag valde att göra dem i ATC-format (6,4 x 8,9 cm) och använde pappersbitar ur min "stash", stämplar, cutouts, texter från Tim Holtz "Small Talk"distressdynor och distresspennor m m.  Och resultatet blev så här:
 
Alla samlade på en och samma bild:
 
 
Och individuella bilder: 
 
 
 
 
 
 
 
Hur jag ska använda dem har jag inte bestämt än men tanken med att gå upp över den övre kanten med motivet var att de ska funka som bokmärken (jag är en inbiten pappersboksläsare) eller varför inte som affirmationskort i min bullet journal.
 
Kommentera inlägget här: