"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Hem, ljuva hem

Kategori: Mixed media

Årets tema för Creative Jumpstart är "My home is my castle". En av kostnärerna/inspiratörerna - Rowan Sivyer - visade i sin video en art journal-sida med ett hus som går att öppna. Jag tyckte det var en cool idé och efter en del funderande över vad ett hem är för mig och alla ställen jag har bott på, både som barn och vuxen, valde jag att göra ett uppslag i min mini-art journal om alla mina hem genom åren.:
 
 
Stämpel: Stampers Anonymous/Nathalie Kalbach
Stencils: Memory Box, Stampers Anonymous/Tim Holtz
 
Bakgrunden är gjord med Memory Box-stencilen och Distress ink (Faded jeans). Några av stjärnorna fyllde jag i med en vit posca-penna. Runt om på himlen textade jag namnen på de orter jag bott kortare eller längre tid.
 
Min lilla stad går också att öppna:
 
 
På den blåa ytan (målad med akrylfärg) har jag efter att jag fotograferade skrivit ner mina tankar med en vit posca-penna. Tankarna är dock lite för privata och det finns andra berörda så jag har valt att inte dela med mig av dem här.
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: