"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Tack! Och en utmaning ...

Kategori: Stämpling

Tack för alla snälla, medkännande kommentarer! De värmer ska ni veta.

Eftersom stämplingen alltid varit min "terapi" och ett sätt att skingra tankarna har det faktiskt blivit några kort de senaste dagarna. Så här i julkortstider blir det lite "serietillverkning" men eftersom jag aldrig tyckt om det monotona så blir serierna ganska korta - sen byter jag motiv. Och i serien kan bakgrundspapper variera. De här två korten får reprsenter varsin "serie".

Stämplarna och de mönstrade papperena kommer från Panduros Tilda-serie, bokstäverna från QK Jolly och blommorna från sönderklippta ljusmanchetter.



Haha - jag såg inte förrän nu att det gröna bladet tydligen vek sig när jag klämde igen locket på scannern ...  Klantigt, men nu orkar jag inte scanna om det.



Här tyckte jag det var lite kul att tomten är större än kortet ...

Och så utmaningen: Pia utmanade mig i sin blogg att berätta om julklappar jag önskar mig. Liiiite svårt eftersom vi inte ger de "stora" i släkten julklappar men om jag skulle ha fått julklappar så ...

Reglerna var enkla, lämna ett meddelande hos den som utmanat när utmaningen är utförd. Även att jag i min tur utmanar tre andra bloggar. Jag har valt att utmana Fanny, Agneta och Chruss.

Det här önskar jag mig av Jultomten:

3 hårda:
Nytt objektiv till kameran (fast det köper jag nog för en kvarvarande födelsedagspeng)
Digital fotoram
En tatuering (är den mjuk eller hård?)

3 mjuka:
Nya filtar till vardagsrummet
Ett par goa, handstickade raggsockor
En stickad tröja
(ja, jag har blivit en "frys-skit" sista tiden)

3 viktiga
Hälsa och välgång för släkt och vänner
En bättre arbetsmarknad
Mindfulness - förmågan att vara här och nu!

KOMMENTARER:

  • Louise (vbg) säger:
    2008-12-11 | 09:46:52
    Bloggadress: http://louisevbg.blogg.se/

    si så där ja.....nu är allt klart och klappat ;) Vi ses på scrap event....jättekul att få träffa dig IRL. Jag längtar....jag kommer att bo på hotellet oxå...krypavstånd :) Jätteläckra julkort du har gjort. Kramiz

  • Ingrid - Inola säger:
    2008-12-11 | 23:01:34
    Bloggadress: http://inola.blogg.se/

    Läste om din pappa ... så tråkigt. Vill att du ska veta att jag tänker på dig. En stor kram från Ingrid

Kommentera inlägget här: