"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Man är aldrig för gammal ...

Kategori: Stämpling

... för att lära sig något nytt!

Nu i sommar firar jag 10-årsjubileum som stämplare. Det är den hobby som jag hållt på med längst och utan några längre avbrott, och det roliga med just stämpling är att det alltid finns nya saker att upptäcka och nya tekniker att lära sig.

Sedan ganska lång tid tillbaka har jag beundrat dom som färglägger med Promarker-pennor (permanenta alkoinks-pennor). Själv håller jag mig mest till vattenfärger när jag väl färglägger något motiv, men det blir ju lite blekare. Nu har jag i alla fall köpt några pennor och testat lite grann, och jag är riktigt nöjd med resultatet på mitt "förstlingsverk". Med fler färger och mer träning så kan det nog bli riktigt bra, även om jag aldrig kommer att bli lika duktig som t ex Chruss på detta.

Här är i alla all mitt första kort med motivet färglagt med PM-pennor:



Stämpeln kommer från Penny Black. Ballerinan i blå tútú är stämplad, färglagd, urklippt och monterad med en fästkudde "framför" de andra två.



KOMMENTARER:

  • Louise (vbg) säger:
    2010-07-17 | 18:25:13
    Bloggadress: http://louisevbg.blogg.se/

    Det fixade du ju galant....Jag själv kan inte måla med promakers....har ett gäng men återkommer alltid till distresserna :)

  • AnnikaS säger:
    2010-07-18 | 12:55:55
    Bloggadress: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

    Tycker du fått till färgläggningen riktigt bra! Jag gillar verkligen mina PM pennor.

    Visst är stämplandets värld härlig, tänk att det hela tiden finns nytt att lära, gammalt att återkomma till eller vidarutveckla. FANTASTISK hobby vi har!

    kram Annika

  • Karin säger:
    2010-07-19 | 11:41:26

    Gunvor, du är en mästare på det mesta...verkar som du behärskar även denna teknik!

  • Chruss säger:
    2010-07-19 | 13:09:28
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se/

    Grattis till jubileet!

    Och du kan ju måla hur vackert som helst! Ursnyggt!

    Och de är för goa de där kottarna!

  • Anna Pyssloteket säger:
    2010-07-19 | 16:45:42
    Bloggadress: http://www.pyssloteket.se

    Det gick ju hur bra som helst. Supersnyggt, tycker jag.

Kommentera inlägget här: