"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Mera digitala stämplar (och en utlottning)

Kategori: Stämpling

Digitala stämplar kommer aldrig att ersätta gummistämplarna för mig helt och hållet. Jag tycker alldeles för mycket om själva hantverket med att stämpla för att välja bort det. Men de digitala är bra på det viset att man får sitt motiv fort och kan börja använda det på en gång i stället för att beställa och vänta på leveransen med posten, alternativt planera in ett besök på någon lämplig butik. Dessutom är lagringsutrymmet "noll" .

På nätet kan man hitta "freebies" och häromkvällen råkade jag surfa in på Digital Two for Tuesday där det varje tisdag finns två gratis digitala stämplar och en utmaning att använda dom och visa sina alster. Förra vecka hade de vintagemotiv från Alice i Underlandet och eftersom jag redan tidigare har några gummistämplar med såna motiv kunde jag inte låta bli att ladda ner dom.
The other night I happened to visit Digital Two for Tuesday, where they every Tuesday have two free digital images and a challenge to use them. Last week, they hade vintage images from Alice in Wonderland and as I already own a couple of rubberstamps with the same kind of images I just couldn't help myself ... I had to download.

Resultatet blev ett kort som består av två fickor som man kan ha tags i. Och eftersom en av bilderna var "the mad teaparty" fick temat bli just te:
I used the images for a card with two pockets where you can put tags. And since one of the images showed "the mad tea party" the theme for the card had to be tea:



På baksidan kompletterade jag med ett citat ur boken:



Inuti finns förståss plats att skriva en hälsning eller en inbudan:



På mina tags finns dels en instruktion om hur man brygger ett gott te, dels ett recept på lemon curd (gott på scones) som lagas i mikron:



Idén till kortet fick jag i Scrapbooking m m no 4/2010.

Som jag skrev i förra inlägget är det nu i juli 10 år sedan jag började stämpla. Detta tänker jag fira med en liten utlottning! Det jag lottar ut är en platta omonterade stämplar i rött gummi från The Artistic Stamper:



Vill du ta en lott? Lämna i så fall en kommentar i det här meddelandet senast söndagen den 25 juli kl 18.00. Därefter drar jag en vinnare! - Det går bara att få en lott per person.

Lycka till!



KOMMENTARER:

  • miapuh säger:
    2010-07-21 | 21:53:07
    Bloggadress: http://www.miapuh.blogspot.com/

    Wow läckert =) har inte testat digitala stämplar än men nån gång så..



    Oh snygga stämplar hoppas vi vinner :)

    kram

  • Agneta säger:
    2010-07-22 | 09:35:23
    Bloggadress: http://agge.blogg.se/

    Jag gillar verkligen ditt tea-kort. Det är jättefint. För mig funkar ju inte digistamps, jag har bläckskrivare och det skulle bli sååååååå tråkigt när man målar dem :)



    Så passar jag på att ta en liten lott oxå.

  • AnnikaS säger:
    2010-07-22 | 10:26:04
    Bloggadress: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

    Jag tycker liksom du inte att digistämplarna kan ersätta dem i gummi, men ett bra komplement är det. Smidigt på många sätt.



    Grattis till dina 10 år som stämplare, ser fram emot nästa 10 år. Vore kul att se en kavalkad av alster från de gångna åren och se hur saker förändrats (eller inte).

    kram Annika

  • Eva F säger:
    2010-07-22 | 11:08:44
    Bloggadress: http://evafre.blogg.se/

    Läckra alster du gjort som alltid.

    Givetvis vill jag inte missa en lott i utlottningen.

    Kram från Eva

  • Cora säger:
    2010-07-22 | 11:37:46

    Wonderful! Thanks for sharing

  • Anne-Lie /Superteach säger:
    2010-07-22 | 11:39:25
    Bloggadress: http://annelieskrypin.blogspot.com

    Grattis till ditt jubileum!

    Ditt tag-kort är suveränt snyggt! Måste kika in på länken du delar med dig av och se vad för inspiration man kan finna där också :o)

  • Chruss säger:
    2010-07-22 | 12:20:02
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se/

    Grattis Gunvor!



    Jag håller också med om att det är bättre med 'redia' stämplar, man kan ju om inte annat tugga på dem när det går en emot :-D

  • Ellinor "Leijona" säger:
    2010-07-22 | 13:27:10
    Bloggadress: http://pyssel.leijona.se

    Åh Grattis till en så lång och härlig samling!

    Själv är jag inne på mitt andra år nu.



    Kortet med Alice in Wonderland-temat är helt underbart! (och jag bara ÄLSKAR te och ÄLSKAR nya filmen!)



    Jag har aldrig testat digitala stämplar, men skulle gärna prova någon gång. Vore spännande och se om man får samma känsla som när man gör hela rubbet själv. Dock så tror jag att egenstämplade motiv ändå känns bäst :)



    Stämpla på och må gott!



    Kram Ellinor

  • Louise (vbg) säger:
    2010-07-22 | 17:13:45
    Bloggadress: http://louisevbg.blogg.se/

    Jag har som du lite svårt för digitala stämplar, gillar att stämpla motiven :)Jasså 10 år....sååå länge ;) Men det är klart att jag vill vara med på din utlottning...håller tummarna för tur :)

  • Pia säger:
    2010-07-22 | 22:44:55
    Bloggadress: http://engdam.blogspot.com

    vilket fräckt kort! förstår att du säkerligen har mååånga stämplar efter att ha samlat i tio år. ;-)

Kommentera inlägget här: