"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Project Life - på mitt sätt

Kategori: "Altrat"

Jag har länge funderat på hur jag skulle kunna kombinera mitt fotograferande med stämplingen, och samtidigt göra något mer med fotona än att ha dem i datorn. Vid flera tillfällen har jag läst om Project Life men tyckt att upplägget är väl amitiöst för mig och därför funderat vidare på hur jag skulle kunna göra det på mitt sätt.
 
För ett tag sedan trillade funderingarna på plats, och jag skaffade därför en s k smash-pärm och plastfickor. Nu är tanken att varje månad välja ut några foton och sedan "pocket-scrappa" dem. På så sätt får jag ett album som dokumenterar året utan att göra projektet allt för stort.
 
Smash-albumet har jag nu dekorerat lite, för att det skulle bli mera "jag". Reslutatet blev detta:
 
 
Alla stämplarna kommer från Stampers Anonymous.
Förutom stämplarna har jag kladdat med färg, en mask och bubbelplast.
 
Nästa steg blir att börja välja ut foton från de månader som redan gått.
Kommentera inlägget här: