"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

CJS-tag nr 9

Kategori: "Altrat"

På den nionde CJS-tagen testade jag en av de tekniker som Ronda Palazzari visade i sin jumpstart-video. Med hjälp av en mask/stencil färglade jag fem cirklar på en tag jag gjort av akvarellpapper. Därefter sprayade jag lätt med vatten, reste upp tagen och lät färgen rinna. Enkelt men effektfullt! Ronda använde vattenlösliga kritor men eftersom jag inte hade några sådana använde jag distresspennor i stället (man tager vad man haver). De använde jag också för att färglägga motivet.
 
 
Stämpeln är från Crafty Individuals.
 
Creative Jump Start 2013 är nu slut. Det har varit fantastiskt och jag har många tekniker kvar att testa - har bara hunnit med en bråkdel under januari. Dessutom har jag många nya saker på önskelistan - framför allt olika färger men också en och annan bok och on-linekurs - men jag har sett det som en utmaning i sig att hitta alternativa material i mina lådor för att kunna testa olika tekniker. Huvudsaken har varit att skapa och ha kul, inte att köpa nya saker.
Kommentera inlägget här: