"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Grateful Journal

Kategori: "Altrat"

Under 2012 tog jag till mig av negativa saker och händelser i min omgivning, något som jag inte mådde särskilt bra av och fick jobba hårt med att komma ur. Inför 2013 bestämde jag mig därför för att fokusera på det positiva i livet och att avsluta varje dag med positiva tankar. Varje kväll ska jag skriva ner minst en sak som varit positiv under dsagen och som jag därför är tacksam för att ha fått uppleva. För detta har jag nu gjort en s k Grateful Journal (även kallad Gratitude Journal, kärt barn har många namn) av spillbitar, dekorationer m m som jag hade i min stash. Inspirationen till just min bok hittade jag här (för övrigt en underbar blogg för dig som gillar att göra minialbum etc).
 
Framsidan av min bok ser ut så här:
 
 
Boken är BIA-bunden. Jag funderade ett tag på att sätta ihop den med albumringar men med BIAn blir den mycket stadigare.
 
Inuti finns det 12 sektioner, en för varje månad, med vardera 5 st linjerade ark och några andra saker som små kuvert, tags, påsar och journaling cards. Månadsbladen är gjorda av en gammal kalendersats jag hade liggande från DT-tiden på ScrapRoom (jag hoppade av det uppdraget för fyra år sedan drygt, så den har väntat länge på att komma till användning) och spillbitar av papper.
 
 
På baksidan av månadsbladen har jag gjort små fickor av spillbitar. Tanken är att jag ska kunna lägga i ett foto, en tag med funderingar eller något annat som speglar den månaden.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2013-01-04 | 10:11:43

    Så otroligt läckert!

    Tack för nyårskortet - vi är nu ägare till en av de läckra nedan!

  • Monika Wright säger:
    2013-01-04 | 14:42:39
    Bloggadress: http://www.iloveitallwithmonikawright.com

    I am so pleased to be visiting with you today and to find your Gratitude Journal. You've done a wonderful job collecting your papers and including different sizes and colors you love. Enjoy the journey.

    Many thanks for linking back to the blog!

    Monika
    iloveitallwithmonikawright.com
    iloveitall.etsy.com

Kommentera inlägget här: