"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Pysslat, fast inte med papper

Kategori: Diverse

I går kväll fick jag möjlighet att pröva på ett annat pyssel än det jag annars håller på med, nämligen att binda en krans.Utbildade florister visade och tipsade, och det fanns masor av material att välja bland.
 
Till att börja med täckte jag en halmstomme med grön mossa:
 
 
Det gjorde jag genom att först tunna ur moss-sjoken genom att plocka bort en hel del förna från undersidorna och sedan vira fast sjok efter sjok med grön floristtråd.
När det var klart (och alla hålen täckta) var det dags att dekorera kransen. Dekorationerna sattes fast med nålar av olika slag och/eller limpistol.
 
Så här blev slutresultatet:
 
 
För att vara första gången är jag jättenöjd. Tanken är att den ska ligga på en bricka med ett blockljus eller runt doftljus i glasburk i mitten. Jga måste bara hitta en doft som funkar ihop med doften från kanelstängerna.
Kommentera inlägget här: