"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Mixed media-grattiskort

Kategori: Stämpling

Härom dagen gjorde jag ett kort som jag blev riktigt nöjd med! Det är lite ovanligt men jag har högra krav på det jag lämnar ifrån mig, ger bort eller visar upp, och det nog enledningen till att jag har tackat nej till DT-uppdrag och även hoppat av de upprag jag tidigare haft. och också till att det ibland är lång mellan uppdateringarna i bloggen.Lite extra kul var det att jag blev nöjd eftersom kortet var ett grattiskort till stämpelbästisen Chruss jag vill ju inte göra bort mig hos henne som kan så mycket själv ;)
 
Jag har väntat med att visa upp kortet här i bloggen eftersom jag ville att det skulle komma fram till mottagaren först, men nu har hon fått det och jag kan alltså visa det:
 
 
Bakgrunden har jag gjort själv med en stencil och Dylusions inks, stämpel och Archival-dyna samt  lite stänk med svart akrylfärg.
 
Fjärilarna (från Making Memories) är stämplade över det som blev kvar av bakgrunden när jag skurit till den för kortet och sedan fick de lite extra färg från en distress-penna. De är monterade på kortet med distanstejp.
 
Pierrot (digistämpel från Octopode Factory) är färglagd med distress-pennor.Bokstäverna är s k thickers som jag målade svarta. Även Pierrot är monterad på kortet med distanstejp.
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: