"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Julkort

Kategori: Stämpling

Trots goda ambtioner sedan början av året är det först nu som jag kommit igång med årets julkort. Jag är ingen vän av långa serier av samma kort, men jag klarar inte heller av att göra ett stort antal helt olika kort. Min lösning är i stället några olika designer och sedan gör jag fem - sex (och max 10) av varje. Just nu har jag i vart fall tre olika desgner i huvudet men det brukar alltid dyka upp någon mer under resans gång.
 
Första "batchen" är nu klar i alla fall, och korten ser ut så här:
 
 
Stämplar: Slöjd-Detaljer (järneksslingorna) och Andree (frasen, kom med en engelsk tidnng förra året)
 
Jag har maskerat kortbasen runt kanterna och på ett område tvärs över kortet och sedan stämplat motivet. Efter att ha tagit bort maskeringarna stämplade jag "Merry Christmas" i öppningen. Därefter målade jag med distresspennor och vattenpensel och avslutade med att göra röda bär med en 3D glitter-liner (egentligen avsett för tyg, men det funkar på papper också). För allt blir ju bättre med glitter ;)
 
Nu pysslar jag vidare med nästa omgång kort!

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2014-12-12 | 12:33:52
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se

    Så läckert! Du är så grymt duktig!

Kommentera inlägget här: