"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

En canvas till en vän

Kategori: Stämpling

Jag började ju i somras på två stycken canvas-tavlor. Den första har jag redan visat här, och nu är även den anda klar. Ja, den har varit klar ett tag, men jag har inte velat visa den i bloggen eftersom den skulle skickas till en vän, och jag ville att den skulle bli en överraskning. Nu har den kommit fram ordentligt, och då kan jag visa upp den här.Min vän bor i skogen och samlar på gummistövlar, vilket kanske förklarar en del:
 
 
Bakgrunden har jag gjort genom att täcka canvasen med ett mönstrat papper och sedan färga in det med distressdynor. Sedan har jag använt en stencil och vit och grön akrylfärg för bladverket. När färgen torkat valde jag att rama in en del av bladen med en svart posca-penna. Motivet (Gorjuss) är färglagt med Distresspennor.

KOMMENTARER:

  • Chruss säger:
    2014-02-07 | 08:41:48
    Bloggadress: http://chruss.blogg.se/

    Ahhhhhhhhhh....jösses vad snygg! Superläckra färger!

Kommentera inlägget här: