"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Två nya tags

Kategori: "Altrat"

I ett CJS avsnitt visade en av "lärarna" hur man kunde göra fantastiskt fina saken med en sk gelli plate, och när jag hittade en billig sådan på engelska Amazon kunde jag inte låta bli att köpa den. Nu har jag invigt den vilket förutom en hel hög med bakgrunden resulterade i två tags till Journal 52.
 
Den första är på temat "building a character":
 
 
Som bakgrund har jag här använt en tag där jag tryckte av den sista färgen efter en omgång och dessutom tog bort överbliven färg från ett par stenciler som jag använde (inget ska ju förfaras!). Tillsammans med ett foto, lite stämplar och en text som for runt i huvudet på mig blev det en tag.
 
Den andra tagen skulle vara på temat "Abstract art inspiration" men när jag började leta inspiration bland Picassos verk fastnade jag i hans blå period och de porträtt han målade under den. Så jag avvek en aning från temat. 
 
 
Här har jag dessutom färglagd fotot (går utmärkt med Distresspennor även på glossy fotopapper), något som jag lärde mig under CJS förra året. För bakgrunden la jag på riktigt tjockt med färg på gelli platen för att få det krackelerade mönstret och sedan tryckte jag ner en stencil för att lyfta bort färg innan jag tryckte av mot papper.  När det torkat "stämplade" jag med vit akrylfärg och bubbelplast.
 
Båda fotona är på släktingar. Jag hittade dem i fotoskatten efter pappa. Men jag har inte klippt sönder originalen utan kopierat och skrivit ut på fotopapper.
Kommentera inlägget här: