"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Ännu mer CJS

Kategori: Stämpling

I går kväll hann jag leka lite med ännu en av de tekniker som presenteras under CJS. Den här gången var det en "gammal" teknik som Lisa visade mig för länge,länge sedan och som jag sedan glömt bort, nämligen image transfer med hjälp av vanlig, genomskinlig pakettejp.
 
Nu under CJS var det Marjie Kemper som visade tekniken, och jag hade en bild av en manlig Mary Poppins som jag länge velat använda till något kul. Resultatet blev en sida i min Art Journal: 
 

Last night, I had some time to play with another one of the techniques presented in CJS. This time it was an "old" technique that Lisa showed me a long, long time ago but had slipped my mind: image transfer using regular, transparent package tape.

Now it  was Marjie Kemper who demonstrated the technique, and I had a picture of a male Mary Poppins that I had wanted to use for something fun so I grabbed my package tape and started transfering.. The result was a page in my Art Journal:

 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: