"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Journal 52 och CJS

Kategori: Stämpling

Jag är lite efter i pysslandet med både Journal 52 och CJS. Den  tredje veckoutmaning i Journal 52 var "you make me smile" och till den passade jag på att testa en av de tekniker som visats i CJS, nämligen "Skewer tricks" (lek med trägrillspett) som Mary Beth Shaw demonstrerade. Hon visade flera saker som man kan använda trägrillspett till, men ett av dem var att göra dekorationer med bead gel genom att sprida ut ett ganska tjockt lager på ett teflonark genom en stencil och sedan låta det torka till genomskinliga dekorationer. Jag fick testa några gånger till jag fick rätt mängd bead gel (för lite och de blev så spröda att de gick sönder när jag skulle ta loss dem, för tjocka och de torkade ojämt och sjönk ihop i mitten). Till sist fick jag i alla fall en omgång runda dekorationer och några av dem använde jag på min Journal 52-tag.
 
I'm a little behind in participating in Journal 52 as well as CJS. The third weekly challenge in the Journal 52 was "you make me smile" and it I took the opportunity to try one of the techniques demonstrated in CJS, namely "Skewer tricks" by Mary Beth Shaw. She showed several things that one can use skewers for, but one of them was to make decorations with bead gel by spreading a fairly thick layer of a teflon sheet through a stencil and then let it dry until it's translucent. I had to try quite a few times until I got the right amount of bead gel (too little and they were so brittle that they broke when I tried to peel them off, too thick and the dried unevenly and sank in the middle). Finally, I had myself a batch of decorations, and  I used some of them on my journal 52 tag.
 
Annat som jag har använt till min tag är Distress Inks, Dylusions Spray Ink (vit), stencil (för övrigt samma som jag använde när jag gjorde dekorationerna), Stämpel från Stampers Anonymous, Archival-dyna (svart), akrylfärg (denimblå), självhäftande bokstavsstickers och denimfärgad Bazzill.
 
Other stuff that I used for my tag: Distress Inks, Dylusions Spray Ink (white), stencil (the same one I used when I made the decorations), rubber stamp from Stampers Anonymous, Archival ink pad (Black), acrylic paint (denim blue); letter stickers and denim colored Bazzill.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: