"May the ink be with you!"

Mest om stämplar, bläck och papper.

Mer CJS

Kategori: Stämpling

Creative Jumpstart rullar på och jag har hunnit testa flera av de tekniker som visats hittills. Den jag testat nu senast är den teknik att skapa struktur och mönster för bakgrunder som Ronda Palazzari visade.  Jag använde gesso, som jag la på i min art journal med ett gammalt betalkort och sedan gjorde jag mönster med wellpapp, en flaskkork, en kam och ett lock till en mist-flaska. När bakgrunden torkat färglade jag med akrylfärger och Dylusion's spray ink och sedan fick det torka igen innan jag kunde stämpla.
 
Resultat:
 

Creative Jumpstart continues, and I've tested several of the techniques shown so far.  One I tested recently was the to create texture and patterns for backgrounds showed by Ronda Palazzari. I used gesso, which I "painted" on a page in my art journal using an old credit card and then I made patterns with corrugated cardboard, a bottle cap, a comb and a lid to a mist bottle. When the background was all dry I added colour to it with acrylic paints and Dylusion's spray ink and let it dry again before I could stamp on it.

The result:

 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: